keskiviikko 30. joulukuuta 2015

Fyysinen pahaolo ja henkinen morkkis


Tänään on teemapäivä, jota en aio missään tapauksessa viettää. On nimittäin Pekonipäivä. Päivän kunniaksi (?) aion kertoa yhden jutun, joka minulle sattui syksyllä -14. Olin töissä ja keittiössä oli laitettu valmiiksi naistenpiirille tai muulle ryhmälle kahvitarjottavat. Suolakeksit on aina olleet suurta herkkuani ja huomasin, että niitä oli kokonainen vadillinen odottamassa. Otin yhden ja ehdin haukata ja nielaista siitä puolikkaan, kun tajusin maussa jotakin outoa. Varsin outoa ja kummallista. Roskapussin päällimmäisenä oli vielä käärepaperi, josta tsekkasin tuoteselosteen. Tässä tapauksessa sain siis rangaistuksen näpistyksestä saman tien, sillä olin näpistänyt yhden pekoninmakuisen suolakeksin... Loppupäivän minulla oli fyysinen pahaolo ja henkinen morkkis. Näpistyksestä ja lihansyönnistä. 

2 kommenttia:

  1. Voi sua ;-)

    Minä olen kai viimeksi erehtynyt maistamaan "lihaa" kun ostin Heiniksestä voisarvia jotka oli täytetty sulatejuustolla. Kysyin vielä täytteestä tekijältä ja vakuutti, että on vaan tuorejuustoa. Kotona kun haukkasin, siinä olikin jotain pieniä palasia. Soitin sitten vielä perään leipurille joka hoksasi, että tuorejuusto oli Koskenlaskijan savuporoa...

    Sain seuraavana päivänä sellaisen itse leivontun herkkukorin pahoitteluksi ettei paremmasta väliä. Pelkkä puhelimessa pahoittelu olisi minulle riittänyt ihan mainiosti, tuollaista nyt sattuu!

    VastaaPoista
  2. No, sainpahan opetuksen!
    Juustosarviin yms suhtaudun aina varauksella ja yritän varmistaa,mitä sarven sisälle kätkeytyy...

    VastaaPoista