sunnuntai 15. toukokuuta 2016

Heilatilanne turvattu!


Hyvää helluntaita! Vanha sananlasku toteaa, että jos ei ole heilaa helluntaina, ei sitä ole koko kesänä. Tuoreempien versioiden loppuosat ovat: niin jonoa juhannuksena/ei aidsia adventtina. Taidan pitäytyä tuossa vanhassa versioissa - varsinkin, kun sain eilen helluntaiaattona helluntaiheilan kotiin...Vanhassa vara parempi ja se koskee sananlaskuja ja heiloja.
Ikävä ehti jo tulla, kun maanantaista asti olin yksikseni. Oli kuulemma tullut heilallakin ja siksi tuli jo päivää aikaisemmin kotiin...

Jk. Onnittelut nuoremmalle veljelleni, joka viettää tänään syntymäpäiväänsä! Lupaan olla kaatamatta sinappia päähäsi.

4 kommenttia:

  1. Lasketaanko se, jos helluntaiheila oli yksin kotona ja minä olin kylillä? Tosin vain muutaman tunnin? Kävin tapaamassa toista miestä? Ja sekin on sukua?
    Ja se oma heila itse vei mut kylille, sanoi vaan, että ilmoittele itsestäs ja tuu sitten bussilla kotia?
    Jotta onko mulla helluntaiheila? Vai ihan peräti kaks?
    Vai kolme, kun juttelin kylillä ihan vieraan miehen kanssa ainakin vartin?
    Mä en enää pysy laskuissa mukana. Että onko niitä nyt sitten kesällä ihan pilvin pimein, pitääkö "rumimpia" jo hätistellä pois?

    VastaaPoista
  2. Luulen, että perinteinen helluntaiheilan laskentakaavio on se, että se on heila, jonka vierestä herää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli sitten se on se sama vanha, se "tota jätkää en kyllä haluu nähdä enää ikinä", n. 29 v. sitten...Se tuossa tänä aamunakin oli.

      Poista