keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Anna minulle kokonainen maa ja taivas


Perheen kaksi nuorta pariskuntaa muistavat viettää vuosipäiväänsä. Tänään meillä on vuosipäivän vuoro. Ilmassa on rakkautta - niin kuin on ollut jo kolmenkymmenenkolmen vuoden ajan. 
Tänään voisi olla juuri sopiva päivä siteerata erittäin hienoa runoa/laulua seurusteluvaiheemme alkuajoilta...

Ei, minä en tarvitse puolikasta 
anna minulle kokonainen maa ja taivas 
meret ja joet ja vuorten harjanteet 
minun, en suostu jakamaan 

Ei, minua et puolikkaalla helli 
elämä, kaikki kokonaan, minä jaksan
en minä halua onnen puolikasta
enkä myöskään murheen puolikasta tahdo

Haluan puolet tyynystä vain
jolla hellävaroen poskeasi vasten
avuttomana tähtenä, putoavana tähtenä
kädessäsi hohtaa sormus

Jevgeni Jevtushenko, suom. Markku Lahtela
sävel: Kaj Chydenius

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti