lauantai 8. lokakuuta 2022

Hajatuksia 22


Vapaa viikonloppu, jes! Isoveli täyttää tänään kuusikymmentäkuusi vuotta. On anopin nimipäivä. Hän oli nimensä mukainen eli hiljainen. Hyvä ihminen joka tapauksessa muutenkin ja ennen kaikkea siksi, että kasvatti minulle Miehen.
Eilen pysähdyin ajattelemaan, että oikeastaan työpäiviä alkaa olla hintsusti jäljellä, kun kerran kesällä eläkepäivät sarastavat. Olen lupautunut tekemään vielä virsikirjatyöpäiviä, vaikka virastotyöstä eläköidynkin. Eli niin sanottu pehmeä lasku on odotettavissa.. 


6 kommenttia:

  1. Samis -elo tuntuu jatkuvan :) Mun anoppini nimipäivä oli eilen ja muistoksi ja meille sopivasta kodista sytytimme lyhtyyn syksyn ensimmäisen kynttilän - palaa vieläkin.
    Piha on kaunis, kun tien toiselta puolen tuo tuuli siihen keltaisia koivun lehtiä.

    Ja ihan asiaan liittymättömänä; muutama päivä sitten niistä murteista - varmistelin ne pari sanontaa äidiltäni ja hänelle mainitsin mihin niitä kyselen :) Vaarini, siis isäni isä, josta sinun kanssa oli joskus puhe - hänen sisarellaan oli miehensä kanssa siellä teidän kulmilla taksi; Aili Räty. Oliko sinulle/teille tuttu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eläköön samistelu!
      Mielestäni muistan tuon kyseisen Ailin. Maailma on pieni…

      Poista
    2. Oikeassa olin! Poikansa taksikyydissä olen muutaman kerran matkustellut.

      Poista
    3. Olet siis ollut edesmenneen isäni serkun kyydissä (kuulostaa mutkikkaalta 😅)
      Koskahan me huomataan olevamme sukua jonkun mutkan kautta 🤔😉

      Poista
    4. Melkein sukulaisia siis jo nyt! 😊

      Poista