tiistai 24. joulukuuta 2019

Laulua - kyllä vai ei?


Joulun aikaan joulupöytään kuuluu herneet, joita joskus vedetään myös nenään. Tämän joulun alla sen reaktion aiheutti kuorolaulu. Olipa nimittäin tapahtunut satakuntalaisessa sairaalassa sellaista, että  kuorovierailut vuodeosastolla kiellettiin ja siitähän se soppa (herne-) syntyi! 
Tiedän, että on niitä, jotka pitävät jouluvierailuista ja itsekin olisin ennen ajatellut, että mikä ettei. Nyt olen kuitenkin kääntänyt sairaalatakkini ja olen satakuntalaisen sairaalan johdon kanssa ihan samoilla linjoilla. Joulun aika on niin herkkää ja jos sen joutuu sairaalassa viettämään, en minä ainakaan haluaisi osastolle lisää herkistäjiä. Täällä kun ei pääse pakoon...
Uutista on paisuteltu, ettei muka enää ollenkaan sairaalaan saisi tulla laulamaan. Saa toki, mutta vain sovittuihin yhteisiin esityspaikkoihin, ei osastoille. 

Jk. Tänään on jouluaatto. Vietän sitä nyt toistaiseksi täällä.

8 kommenttia:

  1. Terveiset täältä KYSistä! Ymmärrän kannan oikein hyvin! Itselläni on pala kurkussa ja tuntee pinnassa, kun mietin että mitä perhe siellä kotona touhuilee... Haluaisin oikeastaan vain unohtaa koko joulun juuri nyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Minulla on sama fiilis joulun suhteen eli yritän nyt olla ajattelematta koko asiaa... Vastaan viestiisi ihan kohta!

      Poista
  2. Voi, olen niin pahoillani puolestasi - joulu on juhlapyhistä se "pahin", jolloin ei kenenkään pitäisi joutua olemaan sairaalassa.
    Itsellä on tällä hetkellä pelko sydämessä, joutuuko isäpuoli vielä tänään sairaalaan :(

    Itse olen ollut uuden vuoden ja vapaaehtoisesti juhannuksen - kurjia oli nekin, vaikka eivät samalla tavalla pahalta "tuntuneet" kuin tämä aika.

    Iso kiitos kortista - se tuli eilen perille ilahduttamaan meitä uuteen kotiin, yhtä matkaa Pojan kanssa.

    Olet ajatuksissani - oma Riesani pistää mietityttämään sinun vointiasi - ja lähetän lämpimiä ajatuksia sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana ystävä! Tilanne muuttuikin onnelliseen suuntaan ja pääsen jouluksi kotiin! Mies on tulossa vaatteiden kanssa ja olen jo pakannut kassini. Lähtökuopissa siis!

      Poista
  3. Arkeilija, oletko siis Porissa sairaalassa? En tiedä, mitä on tapahtunut, mutta toipumisiin♥♥

    Minäkään en pitäisi, että mun sairaalahuoneeseen tultaisiin kuin hollitupaan! Sairaala on kuin vankila,sinne kuka vain saa tunkeutua, vaikka ei ole edes kutsuttu! Sanoin tämän viimeksi onkologilleni ja hän alkoi nauraa hervottomasti....Enkä yhtään tajua miksi. Kai se johtuu siitä, että olen satakuntalainen, mutta vähän kyllä myös karjalainen.

    Joulua nyt kuitenkin kaikesta huolimatta missä ikinä oletkaan♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei Porissa, vaan Jyväskylässä olin viime maanantaista tähän päivään asti. Esimerkki vaan oli Satasairaalasta.
      Olo kohenee päivä päivältä ja oli ihanaa päästä jouluksi kotiin...
      Hyvää joulua sinullekin!

      Poista
  4. Onpas upeaa, että pääsit jouluksi kotiin ♥

    Otathan rauhallisesti ja sulla on parhaat mahdolliset hoitojoukot siellä kotosalla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Superhyperextraupea tunne olla kotona! Otan rauhallisesti...

      Poista