maanantai 28. helmikuuta 2022

Uskallan syödä puolukoita


Hyvää Kalevalan päivää! Kalevala ja minä ei ole kovin tuttu kombinaatio. Koulussa toki sitä pakkoluettiin jonkin verran, mutta ei se oikein silti avautunut. Olen aina pitänyt lyhyistä teksteistä, halkipoikkijapinoontyylistä, joten Kalevalan tapa sanoa asiat kolmeen kertaan ei nappaa. 
Kalevalassa minulla on kaima, joka söi puolukan ja alkoi kulkea sen jälkeen tenderi edellä (rautatieläiskielessä ilmaisu tarkoittaa raskaaksi tulemista). Minä pidän puolukoista, uskallan syödä niitä  (tässä iässä) vaikka kourakaupalla…

6 kommenttia:

  1. Meidän piti yläasteella lukea Kalevala, josta sitten pidettiin koe. Olihan sitä äidinkielen tunneillakin käyty läpi.
    Kiinnosti hirveästi.. Luin kokeeseen ensimmäisen ja viimeisen sivun, tunneilla olin seurustellut parhaan ystäväni kanssa. Kokeesta sain jollain ihmeen kaupalla 9 🤭😂

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli et sinäkään mikään K-fani ole ollut… :)

      Poista
    2. Juu en :)
      Vaikka nykyään meillä onkin juhlapäivä Kalevalanpäivänä - tarkkoja jos ollaan niin oikein kolminkertaisena suvussa, perheessä kaksinkertaisena 😃👍

      Poista
  2. Minähän tykkään koukeroisista kirjoituksista, joten Kalevalakin iskee ja puolukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En olisi arvannut, mutta hyvä, että ilmiannoit itsesi! :)

      Poista