torstai 8. syyskuuta 2016

Luetko?


Tänään on Kansainvälinen lukutaitopäivä. Tänään on siis ihan oikea päivä laittaa päivän kuvaksi pari riviä yhdestä kirjahyllystä ja vielä tuunata kuvaa pikkuisen.
Olen lukenut aina paljon. Tämän vuoden tilasto on toistaiseksi vielä hieman nolo, mutta lupaan petrata tuosta neljästäkymmenestäkolmesta vielä jonkin verran! Missikandidaateilta kysytään aika usein (aina?) sitä, minkä kirjan he ovat lukeneet viimeksi ja olen usein ihmetellyt, että ehkä haastatteluun kannattaisi valmistautua hieman paremmin. Vaikka kierrellä kirjakaupoissa tai etsiä netistä joitakin kirjannimiä, kun miettimiseen menee aina niin hirveästi aikaa. En väitä, etteivät he osaisi lukea / lukisi, mutta silti. Minua ei haastatella, mutta kerron kuitenkin, että viimeksi luin kirjan nimeltä Puulattian kunnossapito (kirjoittanut Will Wiles). Kirjan nimi johtaa ihanasti harhaan...
Lukutaito on ihana asia. Ihmisoikeus, lahja ja saavutus. Iloitkaamme siitä!

6 kommenttia:

  1. Voi sä löysit sen hyllystä... sitä ei yleensä kukaan lue ;-)

    Ihana kirja mm- punaviinin ja kissojen yhteensopimattomuudesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen sen joskus aikaisemminkin löytänyt hyllystä ja lukenut ja tykännyt tosi paljon!

      Poista
  2. Mä olen lukenut nuorempana tosi paljon kirjoja, pikkutytöstä lähtien. Nyt mä lueskelen näitä blogeja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en kovin monia blogeja seuraa, mutta kirjoja pitää aina olla kesken!

      Poista
  3. Ja kuvittele: Teemu Selänne oikein kehuskeli joskus ettei ole lukenut muuta kuin pakollisia koulukirjoja!

    En usko uökonäön korreloivan mihinkään suuntaan lukemisen kanssa:) Minä opin lukemaan 4-vuotiaana ja siitä aika paljon myöhemmin minua pyydettiin Miss Suomi-ehdokkaaksi. No, lähdinkö? Tietenkään en, sillä olin on/off -tyyppiä ja feministinen minäni ei kestänyt tuota 'hommaa' En ollut siis ollut tyrkyllä missään ainakaan ulkonäköni kanssa. Nyt ajattelen, että jollekin nuorelle naiselle se voi olla jännittävä tilaisuus/mahdollisuus. Vuosiin en ole katsonut mainittuja kisoja, mutta pidin siitä missistä kaikineen, joka myöhemmin antautui eläinsuojeluun.

    Lukupäivänä en lue, sillä äitini, melkein 90 vee, on sisareni kanssa jo matkalla meille ja saamme pitää heidät täällä maanantaihin.

    Kaunista viikonloppua sinne Vanhan kirkon kauniiseen pitäjään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin opin lukemaan nelivuotiaana, samoin poika ja tyttö. Hyvää viikonloppua sinullekin!

      Poista