maanantai 18. toukokuuta 2026

Taidetta, synttärit, pihakirppiksiä ja tietysti kävelyä = pitkä viikonloppu


Tosi kiva ja elämyksellinen pitkä viikonloppu takana! Torstaina lähdettiin puolenpäivän maissa ajelemaan kohti Turun Kotosta. Kuopuksella ja kumppaneilla oli Tampereella työhuonetuparit iltapäivällä ja me päätettiin tehdä sinne yllätysvierailu. Kuopuksen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, kun astelimme sisään! Samalla kertaa hölmistynyt ja kyselevä. Tutustuttiin mukavan valoisaan työhuoneeseen, juotiin hyvää simaa herkkunaposteltavien kera ja tehtiin pari heräteostosta kotiin vietäviksi. Sitten jatkettiin matkaa Turkuun… Turussa ehdin illalla vielä kävelylenkille. 
Perjantaina kierreltiin kirppareita ja Mies kävi taidenäyttelyissä ja minä tein kävelylenkkejä. Lauantai vietettiin Helsingissä Esikoiselassa Neiti Kolmosen kaksivuotisjuhlissa. (Junalla aamulla Logomosta Pasilaan ja illalla taas Pasilasta Logomoon.) Neiti oli reipas ja ihana. Lahjaksi vietiin lastenlaulukirjoja ja puisia keittiötarvikkeita leikkikeittiötä varten. 
Sunnuntaina oli Raunistulan pihakirppispäivä ja pari tuntia kulutettiin mäkisten katujen nousuihin ja laskuihin. Tosi moneen pihaan kurkistettiin ja osteltiin vaikka mitä - matkaradiosta maa-artisokkamukuloihin, pilkkumista mokkapaloihin jne. Tosi kiva, mutta viileä aamupäivä. - Iltapäivällä lähdettiin ajamaan keskiseen Suomeen ja yhden pysähdyksen tyylillä oltiin illalla kotona. Mies laittoi saunan lämpenemään ja minä lähdin kävelylenkille. Kuinkas muuten!

8 kommenttia:

  1. Vai olisi Raunistulassa ollut eilen kirppis... olisin voinut poiketakin, mutta enpä tiennyt!! Löytöjä?
    Ihanan monipuolinen ja rakkautta täynnä oleva viikonloppu teillä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Perinteinen pihakirppispäivä on siellä aina toukokuussa ja aika usein ollaan oltu silloin Kotosessa ja päästy kiertelemään. Hyviä löytöjä oli radio ja pilkkumi.

      Poista
  2. Olipa siinä mukavaa ohjelmaa kerrakseen 🌷
    2-vuotias oli varmaan viikonlopun kohokohta.
    Meille on kuun lopussa tulossa 1 1/2 - vuotias neiti käymään 🎀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 2-vuotias on tietysti ihana ja myös sopivasti omapäinen - keneen lie tullut… 😊

      Poista
  3. Touhua ja tohinaa kerrakseen! Mieluisaakin vielä!
    Kivaa alkanutta viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tohinaa taas monen viikon edestä! Kivaa viikkoa sinullekin!

      Poista
  4. Ottaisitko joskus Turusta kuvia? Olen käynyt Turun linnassa ja Tuomiokirkossa, mutta en ole koko kaupunkiin tutustunut.
    Voin kuvitella ilmeen yllätyskäynnistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen sellainen ”yhden tai maksimissaan kolmen kuvan” bloggaaja, joten harvoin tulee enempiä kuvakavalkadeja otettua. Tuosta ´tunnisteet´ sivupalkista voi Turku -sanalla jotakin löytyä…

      Poista