lauantai 18. maaliskuuta 2017

Vesa ei tajuu, eikä Marjattakaan!


Otsikon alku on lainattu Kumman kaa -komediasarjasta, jota tunnustan katselevani aina silloin tällöin. (Kaiken lisäksi minulla on veli, jonka nimen alkuosa on juuri tuo tajuamaton ja postauksen kuva on ko. veljen synttäreiltä. Eli aasinsiltoja kerrakseen!)
Otsikon loppu sitten... Minä en tajua asiaa, joka liittyy kynttilöihin. Eilen törmäsin (kuv.) kirjoitukseen, jossa kerrottiin tuoksukynttilöistä. Ei siinä mitään, mutta oikein pro-tuoksukynttilät ovat hinnaltaan viisikymppiä ja ylikin. Ja kuitenkin kyse on vain kynttilästä! Hei haloo! 

Jk. Olin ennen tuoksukynttiläihminen ja ostin jyväskyläläisen kynttilätehtaan yhtä tiettyä versiota. Sitten yhtäkkiä tuoksu alkoi olla päällekäypä ja sellainen liianliian. Siihen loppui. Nykyään olen vain kynttiläihminen. 

4 kommenttia:

  1. Minäkin tykkäsin ennen tuoksukynttilöistä, oikein kunnolla. Nyt pystyn polttamaan vain yhtä kerrallaan. Ja samoin, en ymmärrä niitä kalliita. Mutta kukin taaplaa tyylillään, eihän se ole minulta pois, jos joku haluaa polttaa kalliita kynttilöitä. Tai antaa muille tai vaikka minullekin lahjaksi. Minulle vaan kelpaisi ihan tavalisetkin.

    Tässä taannoin talvella menin Ystävälle kylään. Hänellä oli ehkä kuusi, ellei enemmänkin, tuoksukynttilää palamassa olohuoneessa. Oli pakko pyytää sammuttamaan niistä suurin osa. Vaikken ole tiennyt olevani tuoksuyliherkkä, niin olen kai vuosien varrella herkistynyt.

    Tässä taannoin olin menossa bussilla kaupunkiin ja jouduin istumaan selkä menosuuntaan päin. Selkäni taakse tuli istumaan nuori mies joka oli varmaan kylpenyt partavedessä. Ihan hyväntuoksuisessa, ei siinä mitään. Mutta tuoksu oli niin voimakas, että lähes saman tien kun hän tuli istumaan, mun oli pakko vaihtaa paikkaa, sillä tuoksu "tuntui pahalta". Muuten olisin kyllä voinut siinä tuoksutella hyvän tuoksuista nuorta miestä normaalien...noh... Mutta en vaan voinut istua siinä, tuntui että henki salpaantuu.
    Ja niin paljon kuin siitäkin aiheesta on puhuttu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin luulen herkistyneeni vuosien varrella. Joskus on käveltävä vauhdilla tavaratalon hajuvesiosaston läpi ja joskus yhden tietyn myyntiedustajan vierailun jälkeen pitäisi tuulettaa koko virasto...

      Poista
  2. Sama täällä oon nykyään vain kynttiläihminen. Liian kova tuoksu ottaa nenään ja vähän silmiinkin.

    VastaaPoista