Näytetään tekstit, joissa on tunniste kielto. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kielto. Näytä kaikki tekstit

torstai 21. toukokuuta 2026

Mitä oikeastaan tarvitset?


Olen itseasetetussa ostokiellossa (postikortit, tarrat, teipit) ja otan enemmän kuvia kuin ostan. Tämän kortin tapasin kylläkin jo viime toukokuussa ennen ostokieltoa. (Kuvanottokieltoa ei ole langetettu). Kortin teksti saa ajattelemaan. Olisihan paratiisisaarella kiva lekotella pienemmällä rasvaprosentilla lottovoiton jälkeen, mutta kyllä mieluummin otan lasillisen punaviiniä ja päikkärit… Ne on mahdollista toteuttaa ja toteutetaankin aina silloin tällöin. 

 

maanantai 9. helmikuuta 2026

Kolmen kiellon langetus


Jossakin vaiheessa luulin olevani askartelija. Haalin itselleni kaikenlaisia tarvikkeita ja varsinkin washiteippejä kymmeniä rullia. (Ensimmäiset sain aikanaan Esikoiselta tuliaisina Japanin reissulta.) Jonkin verran käytin niitä kalenterituunauksissa ja korteissa, mutta sitten totesin, ettei askartelu ole minun juttuni muuta kuin kerran vuodessa joulukorttiaikana. No, teippejä todellakin on vaikka hurumykke ja langetin itselleni juuri nyt kolme kieltoa: postikortit, teipit ja tarrat. Ehdoton ei! Yritän kävellä kaupoissa silmät kiinni niiden hyllyjen ja telineiden ohi ja käyttää omien varastojen antimia. Rehellisesti sanottuna minulla on keskikokoisen paperikaupan valikoima jo hankittuna…

Jk. Kielto astuu voimaan tänään 9.2. Nyt kun mietin asiaa, en ole kyllä ostanut alkuvuonna mitään noista kolmen kiellon tuotteista! Hyvä!