maanantai 26. helmikuuta 2024

Hiihtoloma on lomaa hiihdosta


Hiihtoloma on minulle yhtä kuin lomaa hiihdosta eli sen suhteen olen jatkuvalla lomalla. Jotenkin sukset ja minä on toimimaton yhdistelmä. Täysin toimimaton. Lohduttaudun sillä tosiasialla, että kävelen vastavuoroisesti enemmän. Tai lohduttautua on täysin väärä verbi, kun ei se minua haittaa ollenkaan. Jossakin vaiheessa on vaan tullut tyyli, että jokaisen suomalaisen pitää hiihtää, seurata jääkiekkoa, lukea Päätaloa ja syödä karjalanpaistia. Skippaan ne kaikki.
Tällä viikolla hiihtoloma tuntuu kyllä mukavalta, kun Ykkönen tulee meille lomailemaan. Luvassa kaikenlaista touhua ja toimintaa.

2 kommenttia:

  1. En hiihdä - katson kyllä joskus televisiosta, nykyisin sekin menee enemmän joko huumorin tai "kyllä hävettää olla suomalainen" -piikkiin: toista se oli silloin kuin Mietaa ja Wassberg hiihti viittäkymppiä 😂
    Jääkiekko - katson vain MM-kisojen loppuottelut jos Suomi on pelaamassa eikä ole muuta mielenkiintoisempaa tekemistä. Usein on.
    Päätalo - yhtään Päätaloa en ole lukenut, jonkun elokuvan tai sarjan osan olen katsonut ja Iijoella Kalle kotiseuduilla kyllä käynyt. Ehkä.. ehkä joskus, ei koskaan pidä sanoa ei koskaan. Eihän?
    Karjalanpaisti - sitä kyllä syön, jos joku sen oikein kunnolla osaa hauduttaa, ja siinä on tarpeeksi suolaa. Nykyään ei vaan juurikaan ole sellaisia perinteisiä juhlia, jossa saisi karjalanpaistia. Pitäisiköhän kesällä mennä Mursun suvun sukukokoukseen, siellä on IHAN varmasti karjalanpaistia, johan sen nimikin sanoo 😄

    Onnin päivänä saan hernerokkaa, maailman parasta minun mielestä.

    Ihanaa hiihtämätöntä hiihtolomaa teille 🧡

    VastaaPoista
  2. Kiitos listauksesta! Hiihtämätön hiihtoloma on ihan superjuttu!

    VastaaPoista