tiistai 17. tammikuuta 2017

Aamu alkaa appelsiinilla


Aamu alkaa appelsiinilla ja tässä vaiheessa talvea on myös niin, että päiväkin alkaa. Illasta puhumattakaan. Mies oli tuonut eilen kaupasta ison pussillisen noita oransseja aurinkoja ja illalla oli ihan pakko maistaa yksi ja oli hyvää!
Näin unta, jossa kirjoitin blogia ja kun välillä poistuin koneen äärestä, oli palatessani joku toinen kirjoittanut ihan erilaista tekstiä. Arvaa harmittiko?! Minun, en suostu jakamaan! Eli sellainen jevtushenkomainen suhtautuminen omiin kirjoituksiin ja omaan kädenjälkeen! Uni ei yllättänyt, sillä olen aika omistushaluinen ja mustasukkainen...

2 kommenttia:

  1. Nykyinen tarhantäti17. tammikuuta 2017 klo 19.40

    Jevtushenkomainen... hmm, hauska sananen, joskaan en ihan sitä ymmärtänyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, minä en tarvitse puolikasta
      anna minulle kokonainen maa ja taivas
      meret ja joet ja vuorten harjanteet
      minun, en suostu jakamaan

      Ei, minua et puolikkaalla helli
      elämä, kaikki kokonaan, minä jaksan
      en minä halua onnen puolikasta
      enkä myöskään murheen puolikasta tahdo

      Haluan puolet tyynystä vain
      jolla hellävaroen poskeasi vasten
      avuttomana tähtenä, putoavana tähtenä
      kädessäsi hohtaa sormus

      Jevgeni Jevtushenko, suom. Markku Lahtela
      sävel: Kaj Chydenius

      Poista