keskiviikko 21. kesäkuuta 2023

Lennu palasi kotiin!


Muistat varmaan Lennu Lentäjän, joka koronan alkaessa muutti seurakuntakodin ikkunalle istumaan maskinaamaisena… Se oli sitä aikaa, jolloin nallet liikkuivat kuka mihinkin - ainakin parvekkeille ja ikkunoille tiedän muuttoliikettä olleen. Sittemmin Lennu muutti vielä pappilaan työhuoneeseeni ja oli siellä kuin kotonaan. Eilen sitten Lennu muutti takaisin Laurilaan. Oli selvästi onnellinen, kun pääsi kotiin. (Ei kirkollisissa tiloissakaan ollut valittamista, mutta iltaisin kuulemma tahtoi aika käydä pitkäksi, kun ei ollut keksinyt muuta tekemistä kuin mennä lukemaan vanhoja kirkonkirjoja holvin puolelle tai vaihtoehtoisesti veisata virsikirjaa alusta loppuun.)


 

4 kommenttia:

  1. Suloinen Lennu 🤗
    Lennulla on varmaan hyvä lauluääni, joten se virsikirjan veisaaminen ei varmaan ketään häirinnyt - kirkoissa ei taida olla tonttujakaan 🤔
    Mutta tuli vaan tuosta mieleen, kun meillä on Riesan kanssa kohta taas vuosipäivä. Kertovat minun silloin pahimpina öinä sairaalassa vaellelleen käytävillä virsikirjan kanssa veisaamassa 🤭🤭 Äänellään se variskin ja niin edelleen mutta pitäis sitä kai edes jotenkin nuotissa. Ja antaa toisten nukkua, vaikka itseä kovin laulattaiskin.
    Silloin noita ei naurattanut, nyt ne jo nauraa mulle ja mun veisaamiselle ☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lennun veisuu ei varmaankaan häirinnyt srk-kodilla eikä pappilassa, mutta kirkkoon asti Lennu ei ole ikupäivänä päässyt! Ehkä otan hänet joskus laukkuun mukaan, kun minulla sattuu olemaan virsikirjatyöpäivä…
      Mitenkähän Riesa on ottanut virret avukseen? Tämä ihmetyttää minua kovasti… 😳

      Poista
    2. Sitä minäkin aina välillä olen pohtinut, mutta en ole kyllä ratkaisua keksinyt.
      Mutta monta muutakin asiaa siltä kesältä ja sairaaltareissulta on jäänyt mietittymään - ja nyttemmin jo naurattamaan - koko perhettä 🤔

      Poista