keskiviikko 16. elokuuta 2023

Ihan sopivan kokoinen


Olen aina ollut pyöreä/ylipainoinen/lihava. Toissapäivänä lainasin Virpi Hämeen-Anttilan kirjan Paino ja löysin lainahistorian kautta tiedon, että olen lainannut sen ensimmäisen kerran 17.1.2020. Olin sen verran tiedonhaluinen (utelias), että tutkiskelin omaa painohistoriaani ja olen silloin ollut viisitoista kiloa painavampi kuin nyt.
Kaikkein suurimmasta lukemasta on vuosien varrella huvennut kaksikymmentäkuusi kiloa. Tällä hetkellä olen kuutisen kiloa kevyempi kuin ennen raskauksia 80-luvulla. 
Liikunnalla ja elämäntapamuutoksella on ollut suuri merkitys. Voin hyvin, jaksan kävellä kilometritolkulla, nukun hyvin ja elämä on mallillaan. Tunnustan käyväni lähes joka aamu tervehtimässä vaakaa, mutta ihan vaan sen tiedonhalun takia. Olen mielestäni nyt ihan sopivan kokoinen. 


2 kommenttia:

  1. Se on tuo paino sellainen ikuisuusaihe. Minun pitäisi saada kymmenisen kiloa pois ihan terveyssyistä, mutta jokin tökkii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpähän se taitaa olla…Terveyssyyt on ymmärrettäviä.

      Poista